Warning: mysqli_query(): (HY000/126): Incorrect key file for table './psihoter_psiho/wp_icl_string_pages.MYI'; try to repair it in /home/psihoterapeutult/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 1938
Depresia | Cum luptăm cu ea? Tehnici simple și rapide | Psiholog Iasi
psihologia adolescentului
Psihologia adolescentului – 8 reguli în relația cu adolescenții
January 15, 2016
psiholog online
Psihologul discută cu tine | Psiholog Online
February 23, 2016
Afișează tot

Cum să lupți cu depresia?

depresia

Cercetătorii din domeniul psihologiei ne prezintă câteva metode extrem de interesante și ușor de aplicat. Aplicarea lor poate duce la combaterea simptomelor depresive. Atenție! Dacă însă starea ta este extrem de neplăcută. Sau dacă depresia durează de mai bine de două săptămâni. Sau în cazul în care simți că nu mai poți face față acestor sentimente. În oricare dintre aceste situații, adresează-te cât de curând unui psiholog sau psihiatru.

Schimbă-ți percepția asupra viitorului

depresiaSe spune în general că depresia modifică felul cum oamenii privesc viitorul, însă adesea lucrurile pot sta exact pe dos. Un mod de gândire pesimist cu privire la viitor poate de fapt să fie un factor care provoacă depresia.

Există trei moduri în care oamenii se gândesc la viitor și care pot cauza stări depresive:

  • Incapacitatea de a genera mai multe alternative pentru situațiile viitoare
  • Evaluarea negativă a oricăror scenarii posibile din viitor
  • Convingeri negative despre viitor.

Desigur, odata instalată depresia, aceasta produce și mai multe gânduri negative cu privire la viitor, creând astfel un cerc vicios din ce în ce mai puternic. Încearcă să privești viitorul și în variantele sale pozitive. Crezi că există o modalitate de a fi puțin mai optimist în privinţa lui? Pune pe hârtie cel puțin 3 alternative pozitive (realiste însă, nu exagera!) ale viitorului apropiat și descoperă felul cum te simți atunci când le citești.

Construiește-ți o dietă mediteraneană

depresiaStudiile arată oamenii care au o dietă mediterană trăiesc mai mult și sunt mai sănătoși atât fizic cât și psihic. O astfel de dietă care include multe fructe, legume, pește, mai puțină carne roșie și puține grăsimi, poate poate chiar să prevină depresia. Uneori, starea depresivă ar putea fi parţial provocată de lipsa de substante nutritive esențiale.

Poți încerca o dietă mai sănătoasă pentru doar 2 săptămâni și fii curios să observi cum schimbările încep să apară. S-a demonstrat că este suficient ca oamenii să facă modificari relativ mici în dieta lor pentru a vedea beneficiile de îndată. Aceste beneficii ale dietei ţin probabil de nivelurile mai ridicate de omega 3 și alți nutrienți esențiali.

Socializează “face-to-face” depresia

depresiaStudiile arată că socializarea “face-to-face” regulată reduce riscul de depresie, mai ales începând cu vârsta a doua. Prin comparaţie, socializara prin telefon sau e-mail nu are același efect benefic.

Dr. Alan Teo, unul dintre cercetătorii care au studiat acest domeniu relatează. “Extrem de multe cercetări au susținut și confirmat ideea că legăturile sociale puternice consolidează sănătatea mintală a oamenilor. În studiile pe care l-am desfășurat am arătat însă rolul pe care tipul de comunicare cu cei dragi şi prietenii îl joacă în protejarea oamenilor în lupta cu depresia.

Concluziile studiului arată că nu toate formele de socializare au același efect. Apelurile telefonice şi comunicarea digitală cu prietenii sau membrii familiei nu au aceeaşi putere ca interacţiunile sociale față-în-faţă atunci când vorbim despre depresie.”

Identificarea cu un grup

Una dintre nevoile fundamentale ale vieții oricărui om este nevoia de apartenență la un grup social. Această idee a fost confirmată de-a lungul anilor în studiile de specialitate, legăturile sociale fiind vitale și în cazul persoanelor care se confruntă cu depresia.

Mai exact, oamnenii au nevoie să facă parte dintr-un grup social cu care să interacționeze frecvent. Fie că este vorba de echipa de la locul de muncă, un grup de prietene care se întâlnesc frecvent la jocul de cărți sau rummy, echipa de fotbal a băieților sau orice alt grup, mai restrâns sau mai larg, este util în prevenirea depresiei.

Găsește-ți și tu acea echipă sau grup de prieteni cu care să te simți bine și cu care te identifici. Este vorba de acel sentiment de “a fi impreună”, indiferent de activitatea desfășurată.

Renunță la Facebook pentru o săptămână… sau mai mult

depresiaNoile studii arată că persoanele care se compară frecvent cu ceilalți și petrec foarte mult timp pe Facebook dezvoltă mai multe simptome depresive decât cei care nu fac asta.

Chiar dacă reţeaua socială poate fi un mod util de a menține legătura cu alte persoane, există și câteva pericolele din punct de vedere psihologic.

Unul dintre aceste pericole este acela că Facebook ne oferă adesea informaţii despre prietenii noştri pe care în mod normal nu le-am fi știut și creează în acest fel mai multe oportunităţi de a face comparații sociale. Impulsul de a ne compara cu ceilalți este greu de controlat, mai ales că în general oamenii aleg să posteze despre lucrurile bune care apar în viaţa lor și mai puțin aspectele negative. Astfel, am putea uneori să credem că prietenii noștri duc o viață extrem de bună, lucru care ne poate face să punem într-o lumină mai proastă propria noastră viață.

Renunță pentru o vreme la statul pe Facebook și intră în contact direct cu oamenii din jurul tău. Ieși la film, la teatru, la plimbări în aer liber, fă sport, redescoperă-ți hobby-urile sau află ce te pasionează dacă nu ai făcut asta până acum!

Pune-ți întrebări socratice

depresiaTehnica numită “Interogatoriu socratic” poate ajuta oamenii care se confruntă cu depresia și poate aduce la suprafață revelații vindecătoare.

Întrebările socratice sunt utilizate de mulţi terapeuţi pentru a ajuta pacientii să exploreze noi perspective despre ei înşişi şi despre lume. Aceste întrebări se diferențiază prin faptul că aduc în discuție probleme sau principii fundamentale. De exemplu, dacă un pacient simte că viața sa este un eşec din cauza divorţului, terapeutul ar putea întreba:

  • Crezi că toți cei care au trecut printr-un divorț simt că viața lor e un eșec?
  • Te poți gândi la cineva pentru care asta nu e adevărat?
  • Cum anume “a fi divorţat” se traduce în “viața este un eșec”?
  • Ce dovezi arată totuși că ai avut succes în anumite situații şi că viața nu este chair “un esec total”?

Încearcă să pui în aplicare câteva dintre aceste tehnici. Te vor ajua să te menții sănătos și echilibrat din punct de vedere emoțional și vei vedea că rezultatele nu întârzie sa apară. Dacă simți că ai nevoie de puțin sprijin în acest sens, apelează cu încredere la Psiholog Iasi Diana Todeancă. Vom găsi împreună soluțiile cele mai bune pentru tine!

By Psiholog Diana Todeancă

error: Protected Content!!!

Warning: mysqli_query(): (HY000/126): Incorrect key file for table './psihoter_psiho/wp_icl_string_pages.MYI'; try to repair it in /home/psihoterapeutult/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 1938